„Fogászat, mely a bizalomra épül
Manapság egyre több fogászati hirdetésbe botlunk bele. A Covid járvány megjelenésével megnövekedtek a fogászati reklámok, melyek a külföldi páciensek csökkenésével hozható összefüggésbe.
Hogyan bizonyosodjunk meg arról, hogy a fogászat, melynek hirdetése felkeltette az érdeklődésünket valóban megbízható e? Érdemes informálódni ismerősök körében, megnézni az adott oldalhoz tartozó páciens véleményeket. Első körben tanácsos egy konzultációra ellátogatni, mely alkalmával megbizonyosodhatunk arról, hogy a fogászat megfelelő higiéniával rendelkezik e, hiszen most a járvány idején ez a legfontosabb választási szempont. A konzultáció alkalmával megismerhetjük a fogászat dolgozóit, többek között a fogorvost. Amennyiben kialakul a bizalom nem érdemes tovább keresgélni, ha viszont negatív ellenérzés van bennünk, ne adjuk fel, találjuk meg a megfelelő szakembert, hiszen az orvos választás akár egy életen át tartó bizalmi kapcsolat is lehet. Ha viszont nincs meg a „szerelem első látásra” érzés sok kellemetlenség érhet bennünket, többek között a bizalmatlanság, feszültség a kezelések alatt és közben.
Amennyiben kialakult a bizalom lehet szó bármilyen fogászati kezelésről, fogtömés, gyökérkezelés, fogpótlás, implantáció, szájsebészeti beavatkozás, foghúzás, biztosak lehetünk abban, hogy számunkra a legmegfelelőbb fogorvost találtuk meg, korrekt, széleskörű tájékoztatást fogunk kapni a fogászati kezelések menetéről.
Milyen egy megbízható, jó fogorvos? Első fogorvosi konzultáció alkalmával sok érzés keveredhet bennünk. Megjelenik a szorongás. Egy jó fogorvos és fogászati asszisztens a feszültséget oldani tudja már az első alkalommal. A jó fogorvos, legyen helyileg Budapesten, Győrben, vagy akár az ország bármely pontján alapos és részletes tájékoztatást fog számunkra adni a fogaink állapotáról és a fogászati kezelés menetéről, valamint készít számunkra egy részletes fogászati kezelési tervet, melyben fel van tüntetve a kezelések menete és ára.
A fogorvoson kívül nagyon fontos a fogászat további dolgozói is. Akivel először kontaktusba lépünk a recepciós. Ő az, akivel először beszélünk telefonon, ő lesz az, aki a fogászatban elsőként üdvözöl bennünket. Amennyiben van várakozási idő, ő fog bátorítani, bíztatni bennünket, vele tudunk kontaktálni a kezelések előtt és után. A jó fogászati recepciós naprakész a fogászati kezelésekkel kapcsolatban, részletes tájékoztatást tud adni a tervezett fogászati beavatkozásokról.
A fogászati recepciós után és a fogorvoson kívül, akivel találkozni fogunk a fogászati asszisztens és a dentál higiénikus. Ők is a fogászatok nélkülözhetetlen tagjai. A fogászati asszisztens kezelések közben fogja oldani feszültségünket. Hozzá is bizalommal fordulhatunk.
Összességében elmondható, hogy bármilyen fogászati problémával is keresünk fel egy fogászati rendelőt, legyen akár az egy fogtömés, gyökérkezelés, fogfehérítés, vagy akár nagyobb fogászati beavatkozások, mint például fogbeültetés, szájsebészeti beavatkozások, vagy fogpótlások mindenképp fontos az első benyomás. Nem mindegy melyik fogorvos székébe ülünk bele. Mindenképpen tanácsoljuk, hogy a fogászati kezelések megkezdése előtt járjunk el figyelmesen és csak ott horgonyozzunk le, ahol megvan a teljes bizalom. ”